Sunday, June 28, 2009

INGAT DAN BERINGATLAH!

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah..tamat sudah semeseter 3 ini dan bermulanya cuti! selamat bercuti kepada semua mentor gemilang dan di harap cuti ini dapat anda luangkan bersama-sama keluarga tersayang.

2 bulan yang lalu, kalau kita imbas kembali saat2 kita memasuki sem 3 ini, kita telah berazam pada diri sendiri..belajar bersungguh-sungguh, nak dapat DL, nak buktikan kepada parent dan kawan2 kita bahawa pelajar yang aktif dalam society mampu mencapai keputusan yang cemerlang dan lain2.........

Saat ini, selepas habis nya semester 3, adakah anda puas hati dengan pencapaian anda?puas hati dengan jawapan yang anda hasilkan sewaktu peperiksaan?......saat memikirkan perkara-perkara tersebut, terdetik di hati ini adakah kita mampu menjadi pelajar yang cemerlang? adakah kita sebagai mentor gemilang akan menjadi pelajar yang gemilang suatu hari nanti?

Sekarang, cuti sudah bermula...apakah yang anda akan lakukan bagi mengisi masa lapang ini? adakah anda membuat perkara yang baik? atau yang sia-sia?
Bagaimanakah perasaan keluarga, ayah dan ibu anda melihat anda menghabiskan masa bersuka ria dan sia-sia??

Baru-baru ini, dunia dikejutkan denagn kematian King og Pop. Michael Jackson kerana menghidap sakit jantung. Persoalannya, adakah beliau seorang muslim? kalau beliau seorang muslim, beruntunglah beliau kerana beliau telah mengikuti sahabat seperjuangan seperti Yusuf Islam yang tutut memasuki islam..

bersambung......



No comments:

Post a Comment