Friday, January 23, 2009

NEW INTAKE INTERVIEW SESSION!!

Pada 24 dan 25 Disember 2008, kami telah mengadakan satu sesi interview untuk me-recruit mentor baru di mana memang sudah menjadi satu kelaziman atau tradisi Gemilang melakukan interview untuk mencari pelapis-pelapis mentor Gemilang. Disebabkan BP-IIUM GEMILANG adalah hasil kerjasama BP Asia Pacific dan International Islamic University of Malaysia (IIUM), maka sewajarnya pihak kami menjalankan sesi interview ini bagi memastikan setiap mentor yang terpilih adalah di kalangan yang terbaik. Alhamdulillah, berkat kesabaran yang dipamerkan oleh ahli-ahli mainboard 09, kami berjaya me-recruit sebanyak 38 orang daripada 40 orang yang sudah d-shortlisted-kan. Untuk pengetahuan anda, seramai 93 orang yang datang untuk sesi interview dan kami telah menapis berdasarkan beberapa kriteria yang telah kami tetapkan dan keputusan adalah muktamad.

Kesemua mentor baru yang telah di-rercuit telah membuat satu bai'ah (aku janji) di hadapan Presiden Gemilang sendiri di mana isi kandungan "aku janji" tersebut menyatakan komitmen semua mentor untuk mengikuti semua program yang telah dirancang sepanjang tahun. Sekiranya Mentor ingkar, mereka di nasihatkan untuk berhenti mengikuti program Gemilang berkuat-kuasa serta merta.

Alhamdulillah, dari apa yang kami lihat dan perhatikan semasa proses interview, kami dapat merasakan mentor-mentor baru ini lebih bersemangat dan telah berjanji untuk setia bersama kami selagi mereka tidak teraniaya. Kami cukup berbangga dan yakin mentor kali ini akan lebih konsisten dan bertanggungjawab atas apa saja tugas yang bakal mereka terima. Insya-ALLAH.

Sekian, TQ

No comments:

Post a Comment